Whats love got to do with it



Jag såg denna filmen igår med min kompis på kanal 9.
Den handlar om en flicka vid Anna Mae Bullock, som älskar att sjunga. En dag lämnar hennes mamma henne med hennes stora syster och Anna Mae får växta upp med sin mormor. När hon är runt tonåren åker hon och besöker sin mamma och sin stora syster. Hon får följa med stora systern till jobbet på en club där den kände artisten Ike Turner uppträder med sitt band. När han är där låter han kvinnorna få vara med och sjunga i jakten på en ny stjärna.
En kväll får Anna Mae sjung på scene med Ike och publiken älskade henne och Ike var mycket imponerad och vill att hon ska börja sjunga med honom.
Så småning om gifter de sig och Ike ger henne ett artsit namn Tina Turner. Tillsammans får dom en son och man får följa de häktiska livet som artist och att Ike helt plötsligt blir en annan man. Han tar droger och misshandlar Anna Mae. Hon försöker lämna honom men det är inte lätt då han lätt får tag i henne.

Jag tycker det är en bra film, jag gillar verklighets baserad filmer.
Tina är en krut-gumma, hon är snart 70 fyllda och rockar fortfarande loss på scenen.


Kommentarer
Postat av: Anki

Filmen du sett är jättebra och tina är en enastående artist.

2009-05-11 @ 20:41:43
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0