Kan inte sova..

Jag såg en film farm tills nyligen.. skulle bara hämta mobilen men blev att jag satte mig här, när jag såg att datorn fortfarande var igång..
Det är mycekt som pågår i mitt lilla huvud. Jag känner mig lite nere och har faktiskt gjort de ett tag men jag vill inte erkänna det. Jag är inte bekväm i migsjälv och jag känner mig inte som mig. Jag tror att de beror på att jag har gått upp i vikt, jag håller ju på med en diet jag gillar och jag har gått ner, men bara tanken på att jag nästan var tillbaks till ruta ett igen innan jag börja, bara några få kilon ifrån.
Sen när mitt ansiktet blommar ju ut som en trädgård med finnar. Antagligen så har jag väl min röda vecka eller nåt, jag märker ju inte av den eftersom min p-stav håller de undan. Vilket är skönt, fast ändå inte.
Mitt hy är ju förstörd pga att jag jämt klämmer sönder mina finnar, vilket jag gör än.. de är fullt av fulat ärr på mina kinder och jag har nån typ av acne som göra att jag blir helt röd om näsan och ut en bit på kinderna. Jag är helt beroende av fondation, jag går inte gärna ut utan att dra på ett lager, för de får mig att må bra.. för stunden iallafall tills jag ser mig i spegeln. Under dagen så försvinner ibland fondation och jag går alltid med den i fickan, försöker iallafall.. Finns gånger då jag har glömmt den hemma och då mår jag inte bra. Jag skämms så för mitt röda ansiktet, jag tror inte nån bryr sig så direkt men JAG gör de. Jag blir lugn om jag ser i spegeln att de inte ser så farligt ut men när degör det och jag inte kan fylla igen de röda vill jag bara hem och dra ett lakan över mig.
Jag vet inte om det är min p-stav som har gjort mig så här eller om de är en grej som bara händer när man blir äldre eller för att jag har fått barn. Allt jag vet är att jag inte trivs med de.
Jag är för feg för att söka upp en hudläkare, störta räddslan är att de är för sent. fast ju mer man drar ut på det destomer för sent blir de. Finns mycket jag skulle vilja kolla upp.
Blir att jag lägger pengarna på annat..

Så där har vi ett litet erkännade...
Får väl ta och försöka blunda lite..
god natt

Kommentarer
Postat av: anonym

Hej! En hemlig läsare här... Vad modig du är som skriver om en så privat grej! Bra gjort! Är trött på att läsa bloggar där man målar upp en bild av att man lever ett underbart liv utan motgångar osv.



Försök att ta mod till dig och gå till en hudläkare, det finns hjälp att få och det kommer kännas mycket bättre efteråt.



/hemlig,anonym läsare

2009-03-24 @ 16:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0