Vilken dröm..

Hade en jätte konstig dröm inatt..
Jag kommer strakast ihåg att de blev fruktansvärt oväder och min lilla familj samt min mamma, pappa och Ludde (deras vovve) fanns i våran lägenhet.
Jag kollar ut igenom köksfönstret och ser att lång borta finns de mörka moln och det åskar och blixtrar. Sen blir det en tromb som bildas och drar över horisonten mot oss.
Det ser inte ut som de gör i verkligheten utanför där vi bor, de står några trä hus nedanför och räcket till våra balkong är också i trä.
Hur som helst så kommer tromben mot oss och förstör allt i sin omgiving, till exemple så blev de bara stora träfliser av trähusen och vinden dra rak igenom lägenheten men vi klarar oss. Balkonräcket gick ju sönder så vi höll dörren stäng dit ut.
Jag kommer inte i håg vad som händer imellan men så ser jag bara ut igenom köksfönstret igen och ser hur det bara blidas fler tromber som drar över.
Man får en konstig kännsla i magen men sen vaknar jag till av att sovrumsfönstret står och slår och att vinden viner.
Kanske var därför jag drömmde att de var storm?


Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken läskig dröm.

2009-06-27 @ 16:37:29
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0