Tur i oturen!

Igår åkte vi ut med båten jag och Hans.
Vi blev lite sena iväg, och de blev en tur till donken för Hans hade varit uppe tidigare än mig och ätit frukost. Jag skulle inte hinna laga nån mat innan vi skulle iväg så de fick tyvärr bli donken.
På vägen till båten, så matade jag Hans med pommes frites. När vi kom fram så åt vi upp hamburgarna och sen packde vi ur bilen och gick ner till båten.
Det var lite vatten i båten så Hans fick skopa ur den.
När vi skulle kasta loss, så ville inte motorn starta riktigt, den var väldigt seg, men så kom den igång och vi bar iväg mot Lygnen.
Vi åkte en bit ut och la oss nära land och bara satt och myste. Efter de var de dags att åka hem, eftersom att jag skulle jobba.
Ännu en gång var båtmotorn svår starta, men vi kom iväg. Vi hade nästan full fart och jag började undra varför Hans drog ner på hastigheten men de visade sig att de var motorn som inte ville vara med. Vi stanade och Hans kollade bensinen och tyckte de var konstigt att den inte vill köra för den hade ju bensin. Så åkte vi igen men halvägs så hände samma sak igen.
Denna gång fick jag sitta och försöka pumpa fram bensin till motorn och vi hade högsta hastigheten men motorn orkade knappt så de var 7 knop, men vi kom framåt iallafall. Vi turades om att pumpa och när vi var halvägs framme så skarsig motorn och vi kunde inte komma längre.
Detta hände kl 14 och jag kände om vi blir fast här borde jag ringa till jobba just denna sekund så att dom hinner hitta en ersättare. Men Hans såg ett äldre par som kom på en liten motorbåt och sa att dom kan säkert hjälpa oss och de gjorde dom också. Dom bogsera oss helavägen in till Sundsjön till vår lilla båtplats.
VI fick brottom att packa ur båten så vi fick komma hem.
Jag fick släng av mig kläderna och ta på mig arbetskläderna och jag kom nån minut försent.
Men jag kom iallfall till jobbet.

Kommentarer
Postat av: tess

vilken mysig dag ni värkar ha haft. de är du värd =)

Pöss

2009-06-30 @ 18:10:16
URL: http://theresekvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0