Mmm glass!

Jobbade inte hela dagen igår, vilket var väldigt könt, så borde man ha de oftare.
När jag kom hem bytte jag om och så tog vi och åkte en sväng till kungsmässan, men först gick vi vägen om Lindälvskolan och röstade inför EU tjötet.
Sen gick vi in på... shhhh! (ICA) och handlade en massa och hoppas på att de ska räcka till nästa lön.

När vi kom hem ställde jag mig och gjorde ordning maten, det blev bakade potatisar med stek kött och vitlökssmör ;) mmm så gott.
Efter maten ställde jag mig och gjorde glass i stora lass! Fick ju en glassmaskin i morsdagpresent av Alice och så hade jag en sen tidigare.
Så de blev vanilj yohurtglass i den ena och den andra gjorde jag chokladglass med lite smält choklad i och lite hackad choklad.
Vi smakade på båda glassorterna innan jag slängde in dem i frysen. Passade på att knäppa kort på glassarna med ;)

Så här ser yoghurtglassen ut:

Den ser lite gul ut på fotot men så gul är den inte med tanke på att de inte är ägg i...

Och här har vi chokladglassen:

Jag glömde att jag skulle fota glassen innan jag börjar skopa ur..

Det är så värt att stå och söla med,för det är så gott och en glassmaskin är inte så himmla dyr.
Hemmalagat är BÄST!

Sen kan de ju vara så att jag har stor passion för att baka, kanske skulle blivit en konditor?
Risken finns ju att jag tröttnar och de vill jag ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0