Löss

Dagen har gåt rätt bra och lagom fort. Ingen har varit på tvärren idag och inga mega långa köer häller.
Missade dock massagen idag :( hade inte pengar till de. Jag la de på mat i stället.
Fick träffat Hans nya chef idag, han handlade av mig i tipset, när jag rastade Malin ;p Trevilg prick :) fick då reda på att Hans var hemma med Alice för att hon hade fått löss. Typiskt tänkte jag.
Hans hade vart på apoteket och köpt lusmedel och redan påbörjat behandlingen, 8 timmar skulle den sitta i. Så efter maten idag vid halv 8 tvättade jag hennes hår med schampoo och balsam. Sen så tog jag lus kammen och kamade igeonom håret. Många döda löss och ägg kom de :( men hela huvudet var i allafall inte fullt. Vi bäddade nytt innan vi la vår prinsessa, som nu mer sover i en monstersäng. Innan var de ju såklart en prinsessäng ;)


Jag ska vara hemma med vård av barn imorgon så att vi säkert vet att hon är lusfri.
Jag har lovat Anki att ta extra väl hand om Alice och göra en rapport här på bloggen imorgon ;)

Kramar i massor!

Kommentarer
Postat av: jojjo

oj då ...va jobbigt d lät..hoppas d går bra :) Pöss

2009-01-21 @ 21:40:26
URL: http://galenjojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0