Det är inte lätt

Jag vaknade inatt att jag fick rethosta, så jag gick upp på en gång och tog lite medecin mot rethosta. Den verkade snabbt och jag kunde lätt somna om igen. Var uppe med Alice på toa vid 7- tiden och somnade om och vaknade igen vid 9.
Alice och Hans hade redan ätit frukost. Kände mig lite snopen, men så sa Hans att ville låta mig sova eftersom jag har sovit dåligt hela veckan. Och då så rykte jag bara på axlarna och tog en dusch de första jag gjorde. Jag älskar ju vatten men att duscha när man är lite sjuk känns extra skönt på nåt sätt.
Jag slände i mig en lätt frukost sen åkte jag och Alice till jobbet och handlade :)
Vi ställde oss och tjöta lite med Sanna och Johanna innan vi gick in. Hehe och Alice var lite blyg, de var hon inte så mycket när hon var mindre.

När vi kom hem packade jag upp de vi hade handlat. Jag satte på lite musik och så gjorde jag iordning lite i köket. När jag var klar gick jag in till Alice så satt vi och byggde med lego.
Satt på Alice lilla stol så fick träsmak i rumpan så jag var tvungen att reasa mig. Satte mig lite vid datorn och läse lite skvaller på aftonbladet.se. Så ringde svärmor och då slog de mig att de var dags att börja med maten. Vi pratade bara en kort stund.
Det blev potatismos med köttbullar i gräddsås med rårörda lingon. Alla tyckte de smaka bra och när Alice nästan hade ätit upp sa hon att hon drack så mycket mjölk för att moset var så starkt. Jag tittade förvånat på henne och sen på Hans som nickade instämmade. Jäkla förkyldning, har ju totalt tappat smaksinnet och kände inte av att moset var stark.
Så jag har plåga min stackrs familj med stark potatismos :( . Får sätt plåster på såren med att de blir dessert sen.
Börjar på G och slutar på lass ;)

Skulle haft en kompis över idag men glömmde ju av att hon skulle ut ikväll. Inget jag känner för idag plus att jag ska jobb imorgon. Sen känner jag mig rätt utmattade idag, så det blir bra vilodag idag. jag ska ju jobba hela dagen imorgon, så de är bra att ladda batterierna.

Kommentarer
Postat av: cissilino

nu får ni friska till snart så vi kan träna tillsammans, tvspel-bastu och bad och en jävla massa sprit hemma hos mig den 31/1, du e hjärtligt välkommen!!! "Ladiesnight" kommer förbi imorgon på jobbet med inbjudan, håll tummarna för mig imorgon kl 12 då ska jag testas som aerobics instruktör på friskis, spännande, ha det godis. Cissi

2009-01-17 @ 21:02:56
Postat av: Anki

Aha du har hittat receptet på det heta potatismoset jag har hittat det nångång med. Ses i morgon..

2009-01-17 @ 22:02:29
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0