2008

Jag har läst en och annan blogg att 2008 har varit ett dåligt år för dom. Det är tråkigt tycker jag och hoppas 2009 blir ett bättre år för er!
För mig var 2008 en vändning. Efter nästan 3 års arbetslöshet fick jag jobb! Det första var först bara på 4 dagar och jag trodde inte jag skulle komma vidare i interjuvn. Jag menar de var så många där, de var nåt arbetsförmedligen hade fixat.
Killen som interjuvade mig visste inget om min bakgrund eller nåt annat för den delen men han såg något som alla andra hade missat. Han gav mig och en tjej som heter Maria jobbet. Tillsammans funkade vi så jäkla bra! och 4 dagar blev veckor som blev månader! sen när de väl var över så tipsade Johanna om att vi borde söka sommarjobb där. Jag var lite feg och tänkte jag skulle knåpa ihop ett CV men så fick jag höra av Maria att hon hade bara ringt in. Fegis som jag är så tog dig mig ett par dagar men så fick jag ringt och så fick jag prova på att jobba i kassan. Sen så fylldes tiderna på allt eftersom och jag fick även prova på att jobba ute i tipset vilket jag var jätte närvös för. Men jag fick mycket hjälp och alla var snälla. Även om vissa skrämde upp mig, när jag för första gången skulle stå själv i tipset!
Men när sommarjobbet började nå sitt slut fick jag glädjade beskedet att jag skulle bli anställd!

Samma år innan jag började sommarjobba på Willy:s tog jag körkortet! vilket även de var många år jag kämpade med. tog ju pauser imellan... så jag drog verkligen ut på tiden.

Det var tuffa tider där imellan och mitt förhållade med Hans har verkligen satts på prov mång gånger!
Älskilng, jag är glad att du inte över gav mig och håller mig kär än! Jag har inte vart den bästa. Alla mina humör svängningar och sånt. Du var ingen ängel heller. Men du kämpade åt oss båda, när jag hade mer eller midre gett upp all hopp på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0