Ursäkta..

Jag har inte var rikgtigt blogg sugen i helgen. Jag har bara myst och latat mig ;)
Var riktigt skönt att få en ledig helg, att mysa heela familjen, visserligen jobbade Hans en stund på lördagen, men de gav ju mer tid för mig och Alice ;)
När han kom hem åkte vi till kungsmässan. Det var ju kalas igen, så de var bra till att ta sig till leksaksaffären och leta sig tokig på vad gossarna kunde få i present. Jag tycker de är jätte svårt! ibland går jag runt i timmar och tänker, vilket inte Alice störs sig av ;)
Denna gången gick det iaf ganska så snabbt, men jag hade ju inget val, dom skulle ju stänga butiken om ca 50min.
Hann dra förbi apoteket med, jag kollade efter ett mildare schampoo till Alice och så läste jag på diverse salvor mm om de fanns nåt bra för torrhårbotten. Men jag kom fram till att de är nog milt shampoo som gäller när de är såpass stora, men så tänkte jag att de har de säkert på ICA med, så det kan jag likaväl ta de där eftersom vi enså skulle dit.
Men till min förvåning såg jag inte ett enda barnshampoo?! Trodde jag var bild men Hans så igen heller, så vi tog Barnängelns schampoo för torrt hår. Hoppas att de blir bra för henne.
Vi hade köpt lite god mat att äta på kvällen och jag korkade upp en flaska vin, tyvärr (eller lyckost mig) så fick jag ha falskan för mig själv. Det var rätt så gott vin, Emotions Riesling hette den och jag vill minnas att den inte var så dyr heller :) Nej jag tömde inte heeela flaskan, men typ halva iaf :P
Man var ju lite rund och go' :D

Hitta ingen bild på google så min öppnade flaska fick posa lite ;)

Knappade in kanal 5 och fick till min förvåning se filmen Honey, tänkte de var ju inte så längesedan jag nämde den filmen i min blogg :P
Sen gick de nån mer film, Highwaymen tror jag den hette. Handla om en man som gjorde sk "Hit and run" för typ nöjet skull. Lite läskig var den men inte så mycket pang pang.

Söndagen had ju typ snöat igen och Alice skulle ju på kalas till Djugelrummet på freeport. Dom hade ju inte plogat vid våran pakering och då var klockan ändå kvart över 12. Dålig stil tyckte vi. De var ju snöslask och svårt att gå till bilen utan att bli genomvåt om fossingarna. Vi blev lite sena, men de hade inte riktigt kommit igång men kalaset än som tur var.
Blev en tripp tillsvärmor undertiden. Jag satt och gottade mig på en stol med OBH's massage dyna, undertiden Hans satt och pillade på sin lillsyrras dator och så gosade jag med vovvarna med, riktiga kelegrisar var de ;)
Hämtade upp Alice på kalaset sen åkte vi hem. Vi skulle bort sen igen till Hans andra lilla syster och hennes man. Men jag tordde vi inte skulle vara där förrän halv 5 men jag kom ihåg fel det var halv 4. Som tur var, var jag redan påklädd (fin klädd) och behövde bara sminka mig lite.
Hans pappa och hans fru var där med. Vi åt god middag och så fick vi en god dessert. Så spelade vi lite sällskapsspel och när svärfar med fru hade åkt, blev de lite guitar hero. Jag var ju helt övertygad att jag var så kass på guitar hero sist för jag var bakis och att de var därför Hans klådde mig. Men f*n vad fel jag hade då!! och så vill Hans inte erkänna att han tycker de är kul med guitar hero :p han blir väl rädd att jag ska tjata om att skaffa de ;D

Alice klädde ut sig till Prinsessa :D

Mådagen har var okej, inte gjort nåt speciellt mer än jobbat och så käkat kebabrulle när jag kom hem.
så här är jag nu ;)

Kommentarer
Postat av: jojjo

Vilken fin tiara alice har:D

2009-02-23 @ 20:46:52
URL: http://galenjojjo.blogg.se/
Postat av: Anki

Vilken fin prinsessa.

2009-02-23 @ 21:48:00
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Tack tack :D

2009-02-24 @ 18:53:09
URL: http://tiggerlilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0