Nu vet jag att hon har lärt sig nåt ;)

Tänkte ju ta fram lite glass och mysa med Alice och när jag sa de till Alice fick jag lära mig en läxa.
"Men mamma, vi måsete ju äta MAT först innan vi äter glass, förstår du väl?" Jag titta förvånat på henne att hon sa nej till glass nu och att hon sa just dom smarta orden att de är ju klart att man måste äta mat först. Liksom hallå jag är ju mamma! det är ju sånt jag vet och talar om varje gång hon frågar om glass och godis.
Då vet man iaf att hon har lärt sig att de är så. Det är bara så härligt när hon säger de till mig, men en sån "vuxen" stämma.
Så jag fick ju hitta på nåt till lunch och de blev fiskpinnar i hamburgarbröd. Korvbröden var slut och jag hade inga hamburgare.

Så Alice sitter nu i soffan och vilar magen, så ska hon säga till när hon vill ha glass. Hihi, hon är för söt :D

Känner mig så stolt över henne :)




Kommentarer
Postat av: jojjo

Va duktig hon e :D

2009-02-11 @ 22:20:23
URL: http://galenjojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0