Milkshake!

Vi tittade på Micke och Molle. Alice tyckte filmen var lite hemskt och sorlig, Jag håller med, jag höll på själv och gråta när tanten skulle lämna Micke ute i skogen/naturreservat. Fick håll om henne och trösta och lyckades hålla kvar henne tills filmen var slut.

Sen kom Hans hem och då hade jag börjat med middagen. Det blev stuvademakaroner med köttbullar.
Vid matbordet ställde Alice som vanligt frågor och denna gången undrade hon hur man gör milkshake. Vi berättade att de var mjölk och glass, va?! sa Alice, mjölk och glass? Ja, det går åt mycket glass att göra milkshake och man gör de i en stor maskin.
Då fågade Hans om vi hade nångon glass hemma och mjölk. Så de blev at jag gjorde milkshake till efterrätt.
Det blev himmla god, och då var de bara vaniljglass och standard mjölk.



Ska snart lämna Alice på dagis, men igår när jag la henne så ville hon vara ledig hela veckan. Jag sa att de går inte för mamma ska jobba imorgon och de gör pappa med, så Alice får vara på dagis.
Jag vet ju att hon gillar att vara på dagis, hon tyckte väl vi hade de så mysigt igår :D

Nu är de dags att klä på sig.
Hej så länge!
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Fler besökare gratis till bloggen http://www.viraltrafik.se/?AnnaCarin

2009-02-12 @ 09:28:38
URL: http://tiggerlilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0