Lagom är bäst..

Ja denna dag har vart lagom tycker jag.. Lagom mycket och göra, lagom mycket med folk.
Med tanke på att vi hade lite nissar som höll på att installera de nya cigarettskåpen till kassorna så var de lagom mycket med folk, inga långa köer och ingen "dö tid" heller i kassan. Jag var rast avlösare och de kändes som allt gick som smort. Fick hälpa dom lite på golvet och var ute i tipset och hjälpte lite där när jag fick tid över.

Märkte att när jag var uppe på min sista rast att jag fick lite näseblod. De räckte med att jag snöt mig. Har haft lite ont i magen till och från med. När jag har saker som händer hela tiden, hinner jag inte känna efter. Så jag undrar om de inte är lite som sitter bara i min hjärna. Jag kan inte komma på nåt som jag är eller bör vara orolig för. Kanske rent av stress eller bara jag som inte är van vid de här livet, att jag faktiskt har ett arbete nu. Klart de har gnagt lite på mig att jag är rädd för att förlora mitt jobb.
Kanske mer oveten stress och oro?
Jag är ju inte duktig på att tolka alla mina kroppsliga signaler.

En sak som jag vet stör mig mycket så är de min vikt. Jag bara stoppar i mig mer o mer med godis, kan inte sluta och vikten kan inte sluta stiga. Om jag inte drar ner på de nu kommer jag att vara tillbaks där jag var för ca 1½ är sen. Jag är inte så sportslig av mig och att röra på sig mer än vanligt är ju nästan överskattat. Måste ta tag i mitt liv, måste börja röra mer på mig. Jag ska ju börja med friskis, men just nu har jag inte råd. Måste skaffa kort direkt när lönen kommer. Annars kommer jag för bli tjock.
Kanske är de de som får mig att må så här? detta är nog min innre stress och oro för min hälsa?


Ska ta och läsa lite mail och se om jag kan spela Alice spel Pettson och Findus.
usch för att läsa massa regler :p

kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0