Fick ett ryck.

Jaa, nu har de gått lång tid igen sen man uppdatera här, men de är ju för nöjet skull jag är här och delar ju mest min blogg med mina vänner, säkrast är de väl att ni lägger in min blogg på bloglovin så ser ni när jag uppdaterar näst ;)

Mina föräldar hade hyrt en liten stuga på Öland där dom spenderarde sin semester.
Bara så där så vi ett ryck att vi skulle åka ner och hälsa på dom, så de blev att vi packade allt på söndagen och sen på måndagkväll efter jobbet så bilade vi ner. Blev först en sväng om donken för jag hade inte ätit middag, så den slängde jag i mig undertiden Hans körde ner oss. Vi streck körde ner, blev bara ett stopp för jag blev kissenödig >.<, så längs vägkanten satt jag och lättade på trycket..
Vi var där runt kvart i elva på kvällen. Det blev att vi bäddade när vi kom och sen gick vi och la oss.

Tisdagen åt vi frukost sen tog vi bilen till  Borgholm slottsruin men de var knökat med folk där så vi mer eller midre bara vände på pakeringen och åkte vidare till trollskogen, Vi tog den långa vägen runt tror den var 5,4km eller nåt sånt.. långt var de iaf och de var fantasktiskt att Alice gick heeeela vägen och gnällde nästan ingenting, det var typ den sista km hon började undrar om vi skulle komma fram nångång. När vi kom ut ur skogen var vi så hungriga men dom hade bara våfflor, smörgåsar och glass där så vi tog bilen till ett annat ställe och åt god mat där.
Sen blev det att vi åkte till Långe Erik. Alice, Hans och morfar gick upp i långa Erik medans jag och mormor satt nere med Ludde och titta på.
Sen åkte vi tilbaka till Färjestaden och passade på att handla lite i mataffären innan vi åkte till campingen.

Onsdagen gick vi först och badade efter frukosten och sen åkte vi till Allvaret och stannade en liten stund och sen åkte vi till Långe Jan. Alice, Hans och morfar gick upp och jag, mormor och Ludde satt o tittade på.
Vi åt sen där på restaurangen som låg där och efter maten gick vi och köpte glass.
Vi åkte till Ekhagen men vi tyckte de blev för dyrt att gå in där plus att vi inte fick ha med oss Ludde in så de blev att vi åkte tillbaka till Campingen.
Dom hade visning på en villavagn så vi gick dit och kolla, den var rätt mysig men alldeles för små bäddar, såg ut som de var barnsängar alltihop. Dom hade fler vagnar man kunde titta på men vi hoppade över de efter som de skulle stänga dom snart så vi gick hem till stugan, på vägen tillbaka såg Alice "hoppkuddar" så hon ville ju gärna stanna och hoppa. Vilket hon fick så vi lekte där en stund hon och jag.

Alice hoppar och knäpper med fingrarna

När vi eller när jag tyckte vi hade lekt klart gick vi till stugan och så tog jag Ludde på en prommenad och sen hämtade jag hans leksak så han fick leka av sig lite i lekhagen. Jag prövade agility men det var inte Luddes grej.
Sen gick vi hem till stuga och då hade morfar grillat så vi åt massa gott.
Resten av kvällen gick åt att packa ihop så mycket de bara gick.

Torsdag åt vi frukost sen packade vi ihop allt och lastade i bilen sen steck körde vi hem.
När vi kom hem så hann jag  vila mig lite och så åkte jag och jobba.
Fick jobba en halvtimma längre ä vad jag skulle, de var lite segt men gick bra ändå.

Nu har man ju semester och håller på att ordna för nästa bilresa som går till Åre.
Ska försöka uppdatera lite här under semestern men det är inget jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Anki

Det är härligt på Öland vi var ju där också en sväng och tältade! Ha det skönt i Åre! Kram

2009-08-01 @ 12:25:08
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0