Åre dag5

Eftersom Hans hade hyrt roddbåten en heldag så blev det att Hans och hans kompis gick till båten så fort de hade vaknat och käkat frukost.
Jag tog de lugn på morgonen, små plockade lite och så. Sen när killarna kom hem pratades vi vid lite, dom hade bestämmt sig för att vandra upp för fjället till Åre skutan för att sedan ta kabinliften ner. Efter dom begavs sig beslöt jag och Alice för att ha en mysig tjejdag.
Vi gick in i olika affärer och så tog vi en lunch paus på Max sen tog vi oss en prommenad i Åre centrum och fortsatte att kolla i affärer. Sen tog vi oss en glass och njöt i solen, innan vi beslöt oss för att gå hem gick vi till en outlet och tittade och jag hitta en jätte sött linne till Alice. Outleten låg vi stranden och vi såg att det var några där och badade, så jag sa till Alice att vi kunde gå dit sen.

Väl hemma började vi packa och byta om för att bada och då kom killarna hem. Dom var helt slut så dom fick jag inte med mig till stranden.  Tur var väl de för så skönt var de inte att bada, de var rätt kallt men ändå skönt att få svalka av sig lite.
Vi blev inte länge i vattnet och jag doppade mig inte helt.
Jag lät Alice gå hem i bara morgonrocken och de var ju en del som drog på smilbanden när dom såg henne.
När vi kom hem fick vi se bilderna Hans hade tagit uppe på fjället.

Vi var rätt hungriga så jag bad om lite matpengar så jag kunde handla, men Hans kompis tyckte han kunde stå för maten denna gången för att de skulle jämna ut sig med kostnerna. Så de blev bara vi två som gick ner och handlade.
Inte tänkte vi på att vi kunde ha handlat lite frukost och sånt, de märkte vi först när vi kom hem.
Blev rätt sen middag men väldigt god middag.

Alla dagar som har gått nu har man verkligen inte brytt sig om tiden mer än att kolla så man hinner handla i matbutiken innan de stänger för dagen. Det är så skönt att inte bry sig och inte ha väckar klocka och ändå var uppe rätt tidigt.

Kommentarer
Postat av: sanna

låter som att ni har det hur bra som helst i åre. jag saknar dej på jobbet gummsan. puss o kram

2009-08-08 @ 20:35:13
URL: http://sanna8710.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0