Åre dag4

Hans kompis cycklade idag också, men för en gångs skull så gick jag med på att vi skulle hyra en roddbåt eller en kanot.
Vi gjorde oss i ordning och sen gick vi ner för att hyra och vi beslöt oss för att ta en roddbåt.
Jag gick med på att vi skulle fiska, så Hans hade fixat så vi kunde fiska.

Väl ute i båte så rodde Hans ut så stannade vi för att fiska, vi hade inget ankare så vi låg och drev med dom små vågorna som kom på sjön. Det var rätt jobbigt för Hans bara för att vi kunde typ fiska 10 min sen fick Hans ro oss närmare där vi hyrde båten. Hans tröttnade på de så han rodde oss in och drog upp båten. Vi frågade om de hade ankare men de hade som inte och då kände inte Hans för att ro mer den dagen. Han hade hyrt båte ett helt dygn.

Alice var kissenödig och så var vi hugriga så de blev att jag gick bort med Alice till toaletten och Hans gick hem med fiskegrejerna. Vi möttes uppe på Max restaurnagen. Där vi satt och åt.
Efter maten beslöt vi oss för att gå upp och se om vi kunde se Hans kompis cyckla downhill, vi stod där ungefär 10 min sen ringde Hans mobil, då var de Hans kompis som ringde och sa att han var på Max, så på nåt vänster hade vi lyckas gå om varann.

Vi satte oss och väntade på Hans kompis, men när han kom så visade sig att han tog en annan väg upp än dom cykelliftarna som fanns där.  Han tog Kabinbanan upp och där var de visst lång kö, de vaer ju så fint vänder så de var många som ville vandra.

Så vi tog och gick hem, så fick jag bytt om till lite mer sommar kläder. Vi satt hemma en stund och vilade innan vi bar av till mataffären för att handla dagen middag.
När vi väl kom ut så började de små regna, så irriterande när man hade dragit på sig andra kläder.
Men de regna inte så länge.
När vi kom hem igen lagade jag maten. Efter maten gick vi bort till mataffären igen för vi hade ju inte köpt mjölk och sånt som v i behövde till frukost.
Jag fick för mig att jag skulle göra efterrätt, så de blev bananer med choklad i ugnen. blev väldigt gott men all choklad hade inte  smält, och jag som tycket jag hade dom så länge i ugnen.
De fanns inte grytlappar eller grillvantar att ta ut formen ur ugnen häller så jag fick ta massa med torky.

Vi kollade lite halft på tv, killarna satt med sina laptops och kah satt och spelade spel på Hans mobil.
Sen gick vi och la oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0