Åre dag2

Dagen började med att jag gjorde iordning våra smörgåsar och packde väskan.
Hade lånat vandringsskor från Hans mormor, men dom hade några år på nacken och när vi väl kom iväg kände jag hur dom klämde på tårna när jag gick. Så de blev att vi traskade till Stadium och fick provat ut nya skor, ett lite problem var dock att mina fötter är smala så det kändes som jag trampade ur skorna när jag gick, men vi fick ett tips om att köpa hälinläg, Vi fick köpt Alice en riktig ryggsäck och sittunderlag på Stadium också. Vi få gå ner till Life butiken som lång borta på Åre station.
När jag väl fick prova ut inläggen och bestämmt mig så gick vi tillbaka till Stadium och fick köpt liftkort.
Vi gick bort till Kabinliften och åkte upp mot fjället, de var ganska många när vi åkte upp så jag såg inte så mycket men Alice fick ne bra plats och de var ju viktigast att hon kunde se, hon tyckte de var jätte spännade.

Alice i kabinliften

Väl uppe på fjället började det att regna och de blåste ganska så mycket, så de var bara att packa upp regnjackorna. När vi hade fått på oss dom började vi vandra uppåt. Lite läskigt var de och jobbigt, här kände jag verkligen av att jag saknade kondis.
Vi kom till ett ställdde där vi stannade så killarna kunde ta foton och sen tog vi fika paus. Det blåste mycket även om vi satte oss i lä och molnen drog över fjälltopparna och så regnade det. Alice började och frysa så vi bestämmde oss för att gå ner hon och jag. Killarna stannade kvar för att fota mera och vandra lite högre till Åreskutan.

Taget precis innan fikan, drog precis förbi ett moln när jag tog kortet.

Vi gick försiktigt ner och de gick jätte bra, vi behövde inte väta länge på kabinliften.
Vi såg att några män klättrade upp på kabinliftens tak och innan vi åkte sa mannen som körde liften att dom skulle filma för deras egna kanal, så lifte åkte lite långsammare ner.


Här är en bild från kabinliften när vi åkte ner, vi såg ingen snö där uppe där vi var.

När jag och Alice kom hem satte vi os och åt upp rmörgåsarna i hade med oss och så vilade vi en stund och då kom killarna hem.
Jag och Alice beslöt oss för att kolla lite i affärer så vi gick utan killarna.
Jag fick köpt mig ett par solglasögon på Kicks, skulle haft köpt parfymen jag gärna vill ha men pengarna räkte inte till :(
Den kosta lika mycket här som hemma.
När affärerna började att stänga gick vi hem igen. Då hade killarna bestlutat att vi skulle köpa pizza.
Så blev de och vi drack öl och cider till. Kan ju avslöja att pizzan var inte lika god som hemma och mycket dyrare.
Efter maten blev det en kvällsprommenad.
Vi såg lite på tv när vi kom hem och sen gick vi och la oss.

Ännu en härlig dag i Åre ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0