Familjen :)

Det tog tid men, vi gjorde nåt hela familjen igår.
Jag ville ta en promenad och ha en mini picknick, men så blev de inte.
Hans behövde åka ut till båten och så sa han att vi kanske kunde ta en sväng, först kände jag "suck" men så gick jag med på det och så drog han med sig ett fiskespö.
Väl ute med båten så kändes de ganska så bra. Jag fick köra båten när han hade sitt fiske. Det gick ju inte fort men var väl lite ro fyllt fast lite tråkigt. Jag saknade mina solglasögon, var lite besvärligt med solen i ögonen.
När Hans var färdig med fisket så tog han över båten och så åkte vi en tur i lyngnen.
Det gick ganska fort och det var rätt skönt, att känna vinden i ansiktet. Det går inte beskriva känsla men den kändes bra.
Sen åkte vi in lite till kanten och så fiskade Hans lite till, man blir ju lite rastlös, så jag tittade i Hans ena fiske väska och hittade ett paket med Bellerina. Den var man ju inte sen på att öppna och äta av, så jag fick min mini picknick till slut. Sen bar de av hem och då passade jag på att knäppa lite kort med mobilen för kameran hade jag glömmt i bilen.

Alice myste längs in i båten, den blev som en koja.


Alice sitter brevid mig


En bild genom båtfönstret.


Min älskling kör, han sitter ner på huk och kör hihi

När vi kom i land så åkte vi en lite tur runt lygnen med. Sen åkte Hans och hälsade på en kompis, jag satt kvar i bilen för Alice hade somnat och jag ville inte lämna henne där.
Vi åkte sen hemmåt men vi kom ut borta vid Hamerö så de blev att vi tog en sväng in till coop, vi skulle ändå handla lite och Hans tyckte vi kunde lika väl göra de på coop när vi ändå var i närheten.
Vi hade beslutat att grilla när vi kom hem så vi köpte lite potatissallad och lite annat som mjölk och så.
Som vanligt fastnade Hans vid naturgodiset och  vi stod där och valde tillsammans. Givetvist blev det frystorkade jordgubbar i yoghurt ;) och lite annat.

Väl hemma satte jag igång grillen och så fick vi rillat, de var hur gott som helst, bara väntar på att få iordning stolarna och bordet så vi kan sitta ute och äta på balkongen. Kanske nåt vi kan göra idag.

Nu ska jag kolla om de blir nåt bra väder idag, sen är de dags och väcka Hans och käka frukost!

Ha de fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0