Smart ass!

Japp, jag har gjort nåt klantigt.. var och tankade bilen idag på Jet-macken och nej jag tanka inte i disel men däremot körde jag ifrån tanklåset som jag hade lagt så fint på bagagelucka.. den leva fram till övergågnstället vid rondellen där den ramla av och blev överkörda av nästa bil...

Det slog mig först när jag körde in till ivarsgårdsgatan att jag nog inte satt tillbaka den.. paniken rusade och jag svängde in mot dagiset och parkerar där snabbt ur bilen och flänger upp tank luckan till min besvikelse hade jag ju inte satt tillbaka tanklåset, FAAAAN mummla jag för mig själv och tänkte den måste finnas kvar på macken.. snabbt in på dagis för att hämta Alice och tänkte jag måste åka NU..

Då vrålar Alice dagis fröken HEEEEJ Anna-Carin!, dig vill jag växla några ord med.. FAN tänkte jag och hoppades att de skulle gå undan, jag lossades att jag inte hade så brottom..
Det var dags att boka tid för utvecklingssamtal, de gick rätt så fort och hon snodde min penna också som jag inte märkte förrän jag kom hem..

Väl ut på gården igen var de dags att fånga in Alice, det var inte lätt.. NEEEEJ! skrek hon och började springa.. Skit också tänkte jag och så ropade jag på Alice och hon kom till mig och började med dom berömda orden "Måste vi gå hem?" Nej sa jag "vi måste åka till bensinstationen och hämta en grej som mamma tappat och sen åker vi och handlar lite mat" så de köpte hon och så sa hon hejdå till alla..
Snabbt in i bilen och åkte tillbaka till macken, precis när jag svängde in så såg jag den vid övergångstället.. "Jaa, tänkte jag, den är kvar" snabbt pakerade jag bilen och flög ur och frågade snabbt om Alice kunde stanna en lite stund i bilen medans jag gick iväg.. och det gick bra.. så jag låset bilen och skyndade till övergångstället.. där log tanklåset och jag tog upp den till min besvikelse var den söder :(
Fan tänkte jag måste ringa Hans och säga som de är... Så jag ringde honom och sa att jag har gjort nåt dumt och du kommer bli arg, det första han sa var "Har du tankat i disel?" men så drog jag hela historien och jag vad kan man göra en sucka lite lätt och så sa han att de är bäst vi åker hem och så kanske han hade en i reserv hemma.

De hade vi inte så vi åkte till Biltema i GBG och fick köpt lite andra små grejer som fönsterskrapa till 760:n, sen bar de av till KBA igen vi åkte till kungsmässan där jag fick köpt vantar, mössa och halsduk till Alice, sen var vi så hungrig så de blev donken.. A bad day hade jag... men men de löste sig till sist..

Peace and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0