Så var julen över

Även om jag inte hade några större julkännslor så kom ju julen i allafall. Vi vakna vid 8 och myste lite inan vi steg upp. Alice vaknade lite ledsen, hon hade ont i läppen. Jag gick upp till henne och krama om henne och frågade om vi skule kolla om tomten hade varit här under natten. Vi tog med julstrumpan in till pappa som låg kvar i sängen, så fick Alice visa allt hon fick. Hon var jätte glad.

Jag trodde jag hade allt fixat för dagen och allt som behövdes var stryka kläder. Men det var mycket jag kom på när allt kom till krita. Vi var lite sena till Svärmor men som tur var var vi inte ensam om de. Vi fick god frukost och några julklappar blev bytt där, de var mest Alice som fick lite klappar resten tog vi med oss till mamma och pappa. Vi vuxna skulle ju inte byta julklappar men de gjorde vi ändå haha!

När vi väl satt i bilen för att åka hem till mina föräldrar kom jag på att jag hade inte fått med mig allt. Så de blev att vi tog en tur hem först. Saft såsen jag köpte och två julklappar hade jag glömt så Hans gick upp efter dom, vi hade fått täcken av Hans mamma så han passade på att ta med sig dom upp. När vi kom till mamma och pappa blev vi bjudna på glögg och sen blev det dopp i grytan. Jag tog bara en gång, det är inte likt mig men jag var så mätt, men åt andra sidan drack jag för mycket julmust.
 Efter de blev de Kalle Ankas Jul, så när Alice tittade passade jag på att slå in julklapparna som jag hade glömt slå in. Sen satte jag mig och kolla på det som var kvar på Kalle Ankas Jul. Efter de blev de klapp öppning. Jag fick dock inget av Hans för han hade glömmt köpa till mig :( Det blev mer mat efter klapp öppningen. Sill, korv, köttbullar och skinka mm. Min bror åkte hem efter de för han mådde inte så bra, hoppas inte han blr sjuk nu. Sen in på kvällen åt vi ris a la malta. Efter de åkte vi hem. Vi beddade nytt i våra sängar och bytte ut till dom nya täckerna. jag tror jag sov rätt bra i allafall även om jag var trött när jag vaknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0